Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Assessment of Computer Aided Design (CAD) Programs in Terms of Preferences of Students of the Architectural Drafting Program

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 531 - 540, 31.01.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.440423

Öz

Design and drawing techniques made with traditional methods are rapidly digitalized by the development of
computer technology. Within this period, especially architectural application projects, detail drawings, threedimensional models and photorealistic images (render) are carried out in computer-aided design programs. Since,
“Architectural Drafting” is an associate degree program that has a education style focuses on architectural drawing,
it is directly influenced by these technological developments. In this study, the process development of the
Computer Assisted Design (CAD) courses in the “Architectural Drafting” associate degree program is discussed
and the students' impressions about the programs they learned within the CAD courses were revealed by the
questionnaires. According to the results of the questionnaires, it is seen that the programs taught in the course have
been adopted and used more by the students and they show more interest to the softwares like Autocad, Sketch Up
and Photoshop that can be used after graduation.

Kaynakça

  • [1] 16.10.2012 tarihli 28443 sayılı Resmi Gazete, Mesleki Yeterlilik Kurumu, Yapı Teknik Ressamı ( Mimari / İç Mimari ) Seviye 4,
  • [2] G. Özenen and S. M. Şener, “Evaluating the impact of augmented reality of augmented reality systems for model-making in architectural education and design studios,” Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 197–201, 2015.
  • [3] T. Yıldırım and A. O. Yavuz, “Comparison of Traditional and Digital Visualization Technologies in Architectural Design Education”, Procedia - Social Behaviour. Science, vol. 51, ss. 69–73, 2012.
  • [4] T. Yıldırım, N. İnan, ve A. Ö. Yavuz, “Mimari Tasarım Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinin Kullanımı ve Etkileri”, Akademik Bilişim Konferansı, Muğla, Türkiye, 2010.
  • [5] G. Özer, “Bilgisayar destekli tasarım program ve teknolojilerinin iç mimarlık mesleki tasarım sürecinde kullanımı”, Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi,Ankara,Türkiye, 2015.
  • [6] B. Ö. Işık, “Bilgisayar Destekli Tasarım Programlarının Mimarlık Eğitimine Katkısı”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 10, s. 51, ss. 778–783, 2017.
  • [7] A. Korkut ve M. Özyavuz, “Tasarım Eğitiminde Teknoloji Altyapısının Gerekliliği Üzerine Bir Araştırma”, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 13, s. 2, 2016.
  • [8] A. A. Yılmaz, “Peyzaj mı̇marlığında bı̇lgı̇sayar kullanımı”, Yüksek Lisans tezi, Peyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalı, Mustafa Kemal Ünı̇versı̇tesı̇, Antakya, Türkiye, 2011.
  • [9] B. Pak ve A. Erdem, “Bilgisayar destekli ve geleneksel mimari tasarım süreçlerinde tasarım kararları”, İTÜ Dergisi/a, c. 9, s. 2, ss. 63–70, 2010.
  • [10] D. Güney, “The Importance of Computer-aided Courses in Architectural Education”, Procedia- Social Behaviour Science, vol. 176, pp. 757–765, 2015.
  • [11] R. Al-Matarneh and I. Fethi, “Assessing The Impact Of CAAD Design Tool On Architectural Design Education”, Malaysian Online J. Educ. Technol., vol. 5, no. 1, pp. 1–20, 2017.
  • [12] A. B. Edward, “Software Application Employed in Architectural Design Education: The Case of KNUST”, Rev. Eur. Stud., vol. 8, no 2, pp. 30–37, 2016.

Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 531 - 540, 31.01.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.440423

Öz

Geleneksel yöntemlerle yapılan tasarım ve çizim teknikleri, bilgisayar teknolojisinin gelişmesiyle hızlı bir şekilde
dijitalleşmektedir. Bu süreçte özellikle mimari uygulama projeleri, detay çizimleri, üç boyutlu modeller ve
fotogerçekçi görüntüler (render) bilgisayar destekli tasarım programlarında gerçekleştirilmektedir. “Yapı
Ressamlığı” mimari çizim odaklı eğitim verilen bir ön lisans programı olması sebebiyle bu teknolojik
gelişmelerden direkt etkilenmektedir. Bu çalışmada “Yapı Ressamlığı” ön lisans programında Bilgisayara Destekli
Tasarım (BDT) derslerinin süreçsel gelişiminden bahsedilerek, yapılan anket çalışmasıyla öğrencilerin BDT
dersleri kapsamında öğrendikleri programlarla ilgili izlenimleri ortaya çıkarılmıştır. Anket sonuçlarına göre ders
kapsamında öğretilen programların, öğrenci tarafından daha çok benimsenip kullanıldığı görülürken özellikle
mezuniyet sonrası kullanacaklarını düşündükleri Autocad, Sketch Up ve Photoshop yazılımlarına daha çok ilgi
gösterdikleri sonucu ortaya çıkmıştır. 

Kaynakça

  • [1] 16.10.2012 tarihli 28443 sayılı Resmi Gazete, Mesleki Yeterlilik Kurumu, Yapı Teknik Ressamı ( Mimari / İç Mimari ) Seviye 4,
  • [2] G. Özenen and S. M. Şener, “Evaluating the impact of augmented reality of augmented reality systems for model-making in architectural education and design studios,” Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 197–201, 2015.
  • [3] T. Yıldırım and A. O. Yavuz, “Comparison of Traditional and Digital Visualization Technologies in Architectural Design Education”, Procedia - Social Behaviour. Science, vol. 51, ss. 69–73, 2012.
  • [4] T. Yıldırım, N. İnan, ve A. Ö. Yavuz, “Mimari Tasarım Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinin Kullanımı ve Etkileri”, Akademik Bilişim Konferansı, Muğla, Türkiye, 2010.
  • [5] G. Özer, “Bilgisayar destekli tasarım program ve teknolojilerinin iç mimarlık mesleki tasarım sürecinde kullanımı”, Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi,Ankara,Türkiye, 2015.
  • [6] B. Ö. Işık, “Bilgisayar Destekli Tasarım Programlarının Mimarlık Eğitimine Katkısı”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 10, s. 51, ss. 778–783, 2017.
  • [7] A. Korkut ve M. Özyavuz, “Tasarım Eğitiminde Teknoloji Altyapısının Gerekliliği Üzerine Bir Araştırma”, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 13, s. 2, 2016.
  • [8] A. A. Yılmaz, “Peyzaj mı̇marlığında bı̇lgı̇sayar kullanımı”, Yüksek Lisans tezi, Peyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalı, Mustafa Kemal Ünı̇versı̇tesı̇, Antakya, Türkiye, 2011.
  • [9] B. Pak ve A. Erdem, “Bilgisayar destekli ve geleneksel mimari tasarım süreçlerinde tasarım kararları”, İTÜ Dergisi/a, c. 9, s. 2, ss. 63–70, 2010.
  • [10] D. Güney, “The Importance of Computer-aided Courses in Architectural Education”, Procedia- Social Behaviour Science, vol. 176, pp. 757–765, 2015.
  • [11] R. Al-Matarneh and I. Fethi, “Assessing The Impact Of CAAD Design Tool On Architectural Design Education”, Malaysian Online J. Educ. Technol., vol. 5, no. 1, pp. 1–20, 2017.
  • [12] A. B. Edward, “Software Application Employed in Architectural Design Education: The Case of KNUST”, Rev. Eur. Stud., vol. 8, no 2, pp. 30–37, 2016.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuray Benli Yıldız 0000-0003-0772-3634

Elif Sahtiyancı

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Benli Yıldız, N., & Sahtiyancı, E. (2019). Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 7(1), 531-540. https://doi.org/10.29130/dubited.440423
AMA Benli Yıldız N, Sahtiyancı E. Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi. DÜBİTED. Ocak 2019;7(1):531-540. doi:10.29130/dubited.440423
Chicago Benli Yıldız, Nuray, ve Elif Sahtiyancı. “Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi 7, sy. 1 (Ocak 2019): 531-40. https://doi.org/10.29130/dubited.440423.
EndNote Benli Yıldız N, Sahtiyancı E (01 Ocak 2019) Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 7 1 531–540.
IEEE N. Benli Yıldız ve E. Sahtiyancı, “Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi”, DÜBİTED, c. 7, sy. 1, ss. 531–540, 2019, doi: 10.29130/dubited.440423.
ISNAD Benli Yıldız, Nuray - Sahtiyancı, Elif. “Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 7/1 (Ocak 2019), 531-540. https://doi.org/10.29130/dubited.440423.
JAMA Benli Yıldız N, Sahtiyancı E. Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi. DÜBİTED. 2019;7:531–540.
MLA Benli Yıldız, Nuray ve Elif Sahtiyancı. “Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, c. 7, sy. 1, 2019, ss. 531-40, doi:10.29130/dubited.440423.
Vancouver Benli Yıldız N, Sahtiyancı E. Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT) Programlarının Yapı Ressamlığı Programı Öğrencilerinin Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi. DÜBİTED. 2019;7(1):531-40.